Unisportin tarina
Unisport Team Sport
Unisport.dk -sivustoa kehitettiin jatkuvasti käyttäjäystävällisempään suuntaan. Näin syntyi Unisport Teamsport eli osasto, jonka kohderyhmänä olivat jalkapallojoukkueet ja organisaatiot, jotka tarvitsivat ammattilaisapua peliasujen ostamisessa. Osastolle luotiin oma näyttelytila ja Unisport Teamsport toi markkinoille aivan uudenlaisen kuvaston, jonka keulakuvaksi valittiin yksi Unisportin lojaaleista työntekijöistä.
Vuonna 2018 lanseerasimme Unisportin 'Suunnittele omat peliasut' -osion mahdollistaaksemme jalkapalloseurojen, yritysten omien joukkueiden ja sunnuntailiigaharrastajien peliasujen helpon ja joustavan tilaamisen kaikkialle maailmaa. Sen lisäksi, että mahdollistamme pääsyn loistavaan peliasujen valikoimaan, niin olemme myös alkaneet tarjota sponsorointia ruohonjuuritasolle ja tarjoamaan ensiluokkaista palvelua joukkueille.
Valbystä Kööpenhaminan Sydhavniin
Kun Tanskan Superliiga oli talvitauolla alkuvuodesta 2010, koko Unisportin tiimi paiski erityisen lujasti hommia. Tällä kertaa oli aika sanoa hyvästit Vesterbrossa sekä varastolle että toimistolle kun uudet toimitilat löytyivät Kööpenhaminan laitamilta Valbysta osoitteesta Gammel Køge Landevej.
Tanskan markkinoiden nopea kasvu sekä Ruotsin, Norjan, Suomen ja Hollannin verkkosivustojen lanseeraukset tekivät Valbyn visiitistä vain kolmen vuoden mittaisen. Talven 2013 aikana pääsimme muuttamaan uusiin tiloihin Kööpenhaminan Sydhavniin, osoitteeseen Bådehavnsgade 38, jossa toimistomme sijaitsee edelleen. Varastomme muutti 2018 puolivälin jälkeen suurempiin tiloihin Albertslundiin, jotta voimme varmistaa kasvun myös tulevaisuudessa. Vuoden 2022 lopussa tilausmäärän kasvu pakotti meidät muuttamaan jälleen suurempaan varastoon. Tällä kertaa valitsimme ihanan Køgen kaupungin, joka sijaitsee rannikolla ja Kööpenhaminasta 39km lounaaseen.
Unisportin lippulaivamyymälät
2015 vuoden loppupuolella juuri ennen joulua avasimme upouuden lippulaivakaupan, joka sijaitsee aivan Kööpenhaminan sydämessä. Tarkoituksena ei ollut vain luoda korkealuokkaista jälleenmyymälää vaan tosiaankin tarjota uniikki jalkapallokokemus. Liikkeen sisääntuloalue muuttuu jatkuvasti, jalkapallomuseo portaikossa, kosketusnäytöt tuotteiden tutustumiseen, ja kenkien testaushäkki. Olemme yhdistäneet digitaalisen tietämyksen ja parhaat fyysisen jälleenmyynnin osat ja olemme todella ylpeitä siitä.
2018 MM-kisojen aikana myyntimme Ranskassa alkoi kasvaa huomattavasti. Löydettyämme täydellisen sijainnin Pariisista 2019 vuoden alussa, päätimme Pariisin olevan toinen kotimme lippulaivamyymälän osalta. Avasimme Unisport Pariisin ovet Rue Berger nimisellä kadulla Les Hallesin kaupunginosassa toukokuussa 2019 juuri ennen naisten MM-kisoja.
Samaan aikaan kuin avasimme ovet Pariisin myymälässämme, päätimme julkaista uuden visuaalisen identiteettimme. Vaihdoimme logomme uuteen, moderniin versioon. Voit lukea lisää Unisportin logosta ja sen kehityksestä täältä. Joulukuussa 2021 oli aika avata ovet kolmannelle fyysiselle myymälällemme Euroopassa. Tällä kertaa myymälä avattiin Ruotsiin - tarkemmin sanottuna Sergelin Torille, osoitteeseen Sveavägen 2 Tukholmassa. Uuden 300 neliömetrin lippulaivamyymälämme myötä toivotamme ruotsalaiset jalkapallon ystävät tervetulleiksi kokonaan uuteen jalkapallomaailmaan. Myymälän avajaisia juhlittiin tyylillä kolmen päivän ajan hauskoilla jalkapalloaktiviteeteilla katujalkapallosta laukaisukilpailuihin jne.
Menestystä verkkokauppojen palkintogaaloissa
Voitimme käyttäjä-palkinnon kolme kertaa vuosina 2011, 2012 ja 2017. Käyttäjä-palkinto menee yritykselle, joka ansaitsee eniten ääniä kuluttajilta ja siten saa parhaan tuloksen tuomariston johtamassa Best Practice -arvostelussa conducted. Vuonna 2012 voitimme myös Social Commerce -palkinnon kiitoksena työstä verkkokaupan ja sosiaalisen median yhdistämisessä asiakaskokemuksen parantamiseksi. 2013 oli yhtä lailla upea vuosi, kun sekä B2C- että Ecommerce Gold -kategorioiden voitot tulivat meille, mikä tarkoitti Unisportille valintaa Tanskan parhaaksi verkkokaupaksi. Tämän johdosta saimme kutsun edustamaan ja kilpailemaan Tanskan edustajana isolle kansainvälisellä näyttämölle Euroopan merkittävimpien pelureiden joukosta saavutimme pronssia ja täten kolmannen sijan maanosan parhaiden verkkokauppojen listalla.
Seuraavana vuonna, 2014, pääsimme jälleen parrasvaloihin. Tällä kertaa vuorossa oli Cross Border -palkinto. Saavutus, jonka toistimme vuonna 2016. Samana vuonna voitimme myös parhaan verkkokaupan tittelin Ruotsissa ja sijoituimme Top 3:seen Norjan verkkokaupoissa. Todiste, että konseptimme toimii, vaikka maantieteellinen etäisyys asiakkaisiin ja eri maiden välillä on suuri. Jokainen palkinto on upea huomionosoitus asiakkaillemme ja ennen kaikkea tiimillemme, joka työskentelee intohimoisesti, jotta Unisport erottuu joukosta.
Vuonna 2018 saavutimme YouTubessa miljoonan seuraajan rajan ja voitimme Kultaisen miljoonan YouTube-palkinnon. Sitä seurasi vuonna 2020 YouTube-hopeapalkinnon voittaminen 100 000 seuraajan saavuttamisesta ranskan kielisellä YouTube-kanavallamme – alle vuosi kanavan aloittamisen jälkeen.
Maailman paras jalkapallokauppa vuodesta 1995
Kaikki alkoi jalkapallopaitojen myynnillä vuonna 1995 ja nykyään valikoimastamme löytyy paitoja melkein maailman jokaisesta jalkapalloliigasta, massiivinen valikoima jalkapallokenkiä sekä lukemattomia muita jalkapallohenkisiä varusteita ja fanituotteita. Kokoonpanomme on kasvanut yli 250 työntekijään. Meillä on oma WebTV -kanavamme, jolla on yli 850 miljoonaa näyttökertaa, sen lisäksi meillä on Instagram- ja Facebook-sivut, Snapchat ja Youtube-kanava, joissa on yli 8 miljoonaa seuraajaa kaikki kanavat yhteen laskettuna. Kaiken tämän lisäksi meillä on päivittäisiä uutisia pitämään sinut pinnalla kaikista uusista ja fantastisista jalkapallotuotteista. Toisin sanoen rakastamme jakaa tietoamme jalkapallokengistä, -paidoista, maalivahdin hanskoista, säärisuojista ja kaikista muista jalkapalloon liittyvistä tuotteista.
Kehitämme toimintaamme jatkuvasti ja pyrimme aina kehittymään - tehtävämme on innostaa kaikkia maailmassa intohimollamme jalkapalloa kohtaan. Ja tärkeintä meille on auttaa jalkapallounelmasi toteuttamisessa. Tehdään se todeksi.
Jalkapallounelmien toteuttamista vuodesta 1995
Unisport näki ensimmäisen kerran päivänvalon pienessä ja vaatimattomassa jalkapallo-Tanskassa vuonna 1995. Yrityksen ensi askeleet otettiin pienessä asunnossa Skydebanegadella, joka on idyllinen katu kauniilla Vesterbron alueella Kööpenhaminassa. Yrityksen perusti Henrik Larsen, yrittäjä ja intohimoinen Tottenhamin kannattaja.
Vain kuuden kuukauden jälkeen oli jo aika muuttaa isompiin tiloihin lähistölle Istedgadelle. Jo tällöin valikoimassa oli eri seurojen pelipaitoja ympäri maailmaa ja tarjonta ei herättänyt suurta intohimoa ainoastaan Unisportin muutamassa työntekijässä; jalkapallofanien kiinnostus ympäri maailmaa oli todellista ja paitavalikoimaan sekä niiden tarinoihin haluttiin tutustua kiihtyvällä tahdilla.
Vuodet ‘Vesterbro Torvilla’ ja online-seikkailun ensimetrit
Vain kuuden kuukauden jälkeen Istedgaden tiloista oli jo kasvettu ulos ja uusien toimitilojen etsintä oli jälleen välttämätöntä. Tällä kertaa sijainniksi valikoitui Vesterbrogade 45.
Lisää haasteita odotti ja rimaa nostettiin entisestään kun Vesterbrogaden kauppaa laajennettiin uudella kerroksella. Tanskan ensimmäinen Nike Football “store-in-store” oli totta. Laajennus tarjosi mahdollisuuden täydentää jalkapallokokemusta, kun tarjolla oli myös laaja valikoima jalkapallokenkiä. Viimeistään tällöin oli aika ruveta unelmoimaan isosti ja nouseminen Euroopan parhaiden jalkapallotuotteiden jälleenmyyjien joukkoon ei tuntunut enää niin kaukaiselta.
Unisport menee verkkoon
Vuosi 2002 oli monella tapaa käänteentekevä; Unisportin tuotteita siirrettiin ensimmäistä kertaa myyntiin verkkoon ja samana vuonna avattiinkin ensimmäinen verkkokauppa osoitteessa unisport.dk. Online-liiketoiminta lähti melko rauhallisesti käyntiin, mutta EM-kisat 2004, E-kaupan yleinen kasvutrendi ja Unisportin oman verkkokaupan kehitys mahdollistivat asiakaskunnan laajentamisen hitaasti mutta varmasti.Viimeistään uuden vuosituhannen ensimmäisen vuosikymmenen puolivälissä kaupankäynti verkossa lähti maailmalla räjähdysmäiseen kasvuun. Tämän johdosta online-myynnin ja fyysisen kaupan eriyttäminen tuli Unisportilla ajankohtaiseksi. Kesällä 2006 Unisportin päämaja muutti osoitteeseen Vesterbrogade 15 ja 17. Myös fyysinen kauppamme sai uuden kotikentän Kööpenhaminassa, suoraan kuuluisaa Tivolia vastapäätä.
Työntekijöiden määrän kasvu kiihtyi viimeisimmän muuton jälkeen ja Unisportille avautui täysin uusia toimenkuvia. Innovaatioita tarvittiin ja tänä päivänä monille erittäin tuttu WebTV-konsepti luotiin. Unisportin omalle WebTV-kanavalle ruvettiin tuottamaan monipuolista sisältöä kuten kenkäarvioita, pelaajahaastatteluja ja tuotevideoita. Viimeisenä muttei vähäisimpänä tiedonjanoa sammutettiin myös päivittäisillä blogeilla uusimmista jalkapallovaatteista- ja varusteista. Kaiken tämän tarkoituksena oli tarjota asiakkaillemme lisäarvoa ja tarvittavaa tietoutta parhaan mahdollisen jalkapalloaiheisen ostokokemuksen saavuttamiseksi.
Uusia tavoitteita asetettiin ja tuotevalikoima laajeni kovaa vauhtia. Pyrkimys oli varmistua Unisportin valikoiman laajuudesta ja monipuolisuudesta, mikä on erittäin keskeistä tänäkin päivänä.